skip to Main Content
Dansk Lean Forum

Lean Administration handler om Lean i administrative processer. Det kan være sygehuse, banker, servicevirksomheder, salg/indkøb/planlægning/udvikling o.l. i en produktionsvirksomhed osv.

Efterhånden har alle medarbejdere del i det administrative arbejde. Også i meget praktiske funktioner kan man ikke undgå ordresedler, kvalitetsrapporter, ordrelister mm. Dermed indgå alle efterhånden også i de administrative arbejdsgange.

Kort fortalt dækker begrebet “Lean Administration & Service” over den tværgående proces imellem alle fagområderne – dækkende over ordrer, projekter, møder, mails, informationer, masterdata osv. Derfor er potentialet ofte også meget stort ved at arbejde med Lean i det administrative område.

Involveringsformlen

Hvad er involveringsformlen? Involveringsformlen er en god huskeregel, når vi skal lave standarder (aftaler). Den minder os om, at acceptgrad…

Læs mere...
Inden du forlader os...
Hold dig opdateret om LEAN!
+ rabat på kurser & andre gode nyheder!
Gratis - kan afmeldes med ét klik i nyhedsbrevet!
close-link
Back To Top